~MyLifeAsSara~

Alla inlägg under januari 2015

Av Sara - 24 januari 2015 23:00

Hej, det har snöat.
Gilla jag inte alls.
Jag vill ha sommar.
Typ nu.
Tack hej.
Nä men Hejhej, när jag ändå kom in på ämnet sommar, så kan jag passa på att säga att jag och min bästis har bestämmt att vi ska köpa varsit jojo sommarkort , ett sådant som typ kostar 600 , då man kan åka överallt hur mycket man vill i Skåne, så Jag och hon ska då typ dra någonstans sen o sen ba vet vi inte var vi e och så blir de som ett äventyr typ , ser framemot de, kan ta me tält med :) , ställen vi har bestämt att vi ska till hittils, är Åhus och Ängelholm, Åhus för att jag är uppväxt där och vill visa henne och jag vill själv dit :) Ängelholm för att hon vill träffa en kille där. Sedan innan sommarlovet ska vi till dreamhack, dock så spelar ingen av oss, jag har ingen bra dator för det men om jag hade så skulle jag nog spelat, och hon har ingen dator för hon har tagit sönder den lel.
Men meningen med att dra dit först var att vi skulle träffa en bra kompis från Finland där, men han kanske inte kommer , men nu under året har vi fått fler vänner som vi inte har träffat men som ska dit , och det verkar ändå kul där så Vrf inte dra dit och träffa de och ha kul? Jaja , just nu ligger jag i sängen och lyssnar på lite reagge , ska snart sova, ska träffa en kompis i Malmö imon . Ses

Av Sara - 19 januari 2015 18:17

Hejsan svenjsan fuckers (elr ngt)

Asså jag har allvarliga problem med att komma på en rubrik.

Så jag har nu valt att jag ska gå Musikprodiktion på LBS, det verkar kul och min bästis vill också gå där (hoppas jag) Man får också en macbook pro när man går där, vilket är ett stort plus hehee , jag gillar apple ganska mycket så japp.

Ehm igår fortsatte jag att kolla på Sons of anarchy, jag hade kommit till säsong sju, tror det är sista säsongen med, inte säker. De som inte vet vad det är för serie så kan jag berätta lite.

Det handlar om jax teller (skit snyggg btw) han tar över sin pappas clubb. (sons of anarchy) Det handlar om kriminela affärer och familje ärenden osv. Folk dör och jax försöker göra det bästa för familjen typ. Annars kan ni bara kolla trailern.

Jag tränar ju hemma nu , så har gjort ett schema typ,

Mån: röv

tis: mage

ons:vila

tor:röv

fre:mage

Jag kommer inte riktigt gå in på detalj vad jag gör för övningar för det orkar jag inte hee.

Jag kollar iallafall på Blogilates , Det är en tjej som gör tränings videos, jag brukar kolla på henne för man blir peppad och det är nästan som en egen PT :)

Innan jag tränar efter skolan så brukar jag powerwalka till stan och tillbaka från mitt område. Detta gör jag för då bränner jag fett på låren men också på magen. Dock så vill jag inte att mina lår blir för smala för gillar inte det så mycket.

Jag hattaaaar verkligen när man börjar få känslor för någon som man Vet inte har känslor tillbaka och att man bara kommer må dåligt sen och det kommer gå åt helvete, men skit samma har varit med om det innan så kan komma över personen snabbt. Bara att fortsätta med livet och inte tänka på det så mycket. Föresten , för en stund sen när jag satte mig vid skrivbordet fick jag ba sånt jävla ryck att jag skulle blogga, och sedan rita medans jag kollade på sons of anarchy. Blev helt peppad vet inte varför lelll.

Jävlar vad mycket jag skriver hahaha, glömmer att ta bilder på mig och så, det gjorde jag mycket innan. Glömmer dock bort det i skolan osv. Ska försöka att ta fler bilder och lägga upp. Jag brukar gilla att läsa bloggar med mycket bilder, Det är så mycket roligare med bilder än bara text lel. Hmmm finns det något annat att skriva?

Kommer inte på något just nu, efter jag har skrivit detta ska jag ta och fortsätta kolla på SOA och rita, btw tipsar starkt om Joel faviere (artist) Vet inte om ni kommer gilla han eller gillar han , men gör jag iallafall :) Yess men vi ses

 

 

Av Sara - 18 januari 2015 08:40

Så först tränade Jag på gym, men mitt kort har gått ut för terminen, och just nu har jag inte pengar för att köpa nytt. Så jag gjorde ett schema över hur jag skulle träna, dock så tycker jag det är enklare att gå till gym, för man får mer motivation för att gå dit än vad man har när man är hemma. japp iallafall så håller jag på att tjäna pengar nu, så ska spara de, sen typ köpa gymkort, jojo sommarkort när de kommer ut. Men vill också spara till en stationär dator så får se hur det bli, btw igår var jag på LBS öppethus och tror jag ska börja där, gå linjen musik. Min närmaste kompis ska också gå den linjen, men inte helt säker på att jag kommer in dock men fårse, plus man får Mac book PRO där *-*

Av Sara - 16 januari 2015 10:50

Heej
Så just nu är jag i skolan, ganska soft just nu för jobbar i grupprum men chillar ba just nu så, idag är det fredag :))))
Och efterskolan ska jag gå till Coop som ligger nära min skola, där ska jag snacka men chefen och fråga om sommarjobb. Måste ha pengar i sommar , för det är alltid bra juu.
Efter det ska Jag nog ta mig in till stan där jag ska träffa min kompis som sedan ska komma hem till mig och vi ska kolla å mon favvo film suicide room , rekommenderar om ni gillar ungdomsfilmer :) men vi ses heej

några gulliga djur ^^

Av Sara - 14 januari 2015 23:31

Så ligger just nu i min säng , har precis börjar kolla på en bra serie, och den e lite sorlig med så kunde inte hjälpa med att gråta , en sak är , har ni tänkt på att kärlek är egoistiskt ? Kollade ett klipp när Prince ea eller vad han heter snackade om kärlek och att det var egoistiskt , o de e de ju ändå lite. Det handlar ju ändå om att man själv vill ha någon som älskar sig osv att man vill ha någon där och sånt , nu snackar jag om att ha en kille osv , liksom folk ba Jag behöver kille blabla , Sure jag vill också ha det och sånt , men man kan ju leva utan , så länge man får kärlek från vänner och familj. Lol so deeeppp can't handle ?

Aa lite fina bilder med också :)

Av Sara - 14 januari 2015 20:08

HEJ!

okej, så tiden då jag inte har bloggat har det hänt lite grejer i mitt liv, ni kände ju mig inte så mycket innan eftersom jag gjorde ju inga roliga inlägg om mig och mina åsikter.

Iallafall som ni vet så gillade jag justin väldigt mycket innan , var på hans konsert och sånt som var jätte kul!, idag kan jag väl säga såhär: jag är nog ingen riktig Belieber just nu , och jag lyssnar inte lika mycket på han, blir inte heller lika intresserad av nyheter runt honom , om det inte handlar om något stort som har hänt. tar inte till mig så mycket av det som media skriver och så, för kan själv inte tro på de sålänge jag inte var på plats och såg det eller liknande om ni förstår. Justin har ju haft paus nu i ett år och ska komma tillbaka nu 2015 , och jag tror det är det som också har gjort att jag har tappat intresse för honom , sen får jag se hur det blir när han släpper ny musik och sånt. Min bästa kompis har ''fått'' stilen Emo, Jag tycker hon är jättefin i den stilen osv, hon var också belieber innan och jag tror hon har sina ''faser' men sålänge hon inte ändras på sitt vis och personligheten så älskar jag henne i alla lägen , typ, hehe

Jag har börjat gilla rock, death metal och death core, älskar fortfarande hip hop.

Band jag lyssnar på är Crown the empire, sleeping with sirens, pierce the veil , asking alexandria, bmth och fler, kommer lägga till min spotify lista med blandanat de banden. Jag har färgat mitt hår mycket också, min vanliga hårfärg är ju blond, så först gick jag till frisören och färgade mitt hår brunt, jag blev nöjd och de höll ganska länge.

Därefter färgade jag det blont igen och det hade jag typ i två dagar, men denna gången köpte jag färgen i en vanlig mat affär, på headen har jag färgat mitt hår blont. Jag färgade det blont för att sedan färga det svart. Och till det använde jag två färger. Jag har idag kvar det möka håret. Men, jag har en förjävlig utväxt , men har inga pengar just nu så. Och jag tänkte vänta lite till om det inte blir helt fult och jag får panik, och antagligen ha min vanliga blona och blonda lite bara för att jag tyckte det var finare, eller om jag inte kan leva med min utväxt så kommer jag kanske bleka håret och sedan färga blont eller något, Vemm vett ? bryr mig inte så mycket nu iallafall.

Jag har träffat många nya folk, gillar att vara social och träffa folk så ja, men gick på mitt första event i vår, det tog plats i lunds stadspark, där träffade jag nya kompisar osv, jätte trevliga. Har också börjar träna , så nog få lite inlägg om träning :)

Det var allt för nu , måste jobba på min spanska sen ska jag börja kolla på en ny serie som heter Red band society. Den verkade bra så får väl se om jag fortsätter att kolla på den , Nu när The Walking Dead och teen wolf har paus   får jag väl hitta något annat att titta på mer än filmer  

Av Sara - 14 januari 2015 19:57

Så som ni serär jag tillbaka, har inte orkat blogga eller haft lust, har bara tyckt det har varit meningslöst.

Mycket har hänt i mitt liv senast jag skrev, tror de var mer än et år sen jag skrev eller något sådant. Känns iallafall som det :)

Som ni ser har jag gjort om bloggen lite , eftersom jag tyckte att den andra designen osv inte passade till mig idag, säger inte att jag har ändrats mycket och sånt, men som sagt är den gammal osv :D Jag kommer skriva lite mer om mig och vad som har hänt i mitt liv på senaste , men kommer skriva det i ett inlägg och kommer förmodligen att skriva fler saker i andra inlägg.

Men sålänge så hörs vi heej !

Presentation


Ja, vad ska man säga? gillar väl de flesta som ungdomar gör iguess , träffa nytt folk, festa osv. Tränar styrka med,till sommaren ska jag ha nått mitt mål! Musik är min vardag. Denna blogg är om vad jag gör , ni får följa mina åsikter och vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

jepp


Ovido - Quiz & Flashcards