~MyLifeAsSara~

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

KVÄLLSPOSTEN

Av Sara - 8 februari 2015 17:26

SHUU

ehm så som det står i rubiken ska jag snacka lite om hur det går för mig att sälja kvp och lite mer.

Så för typ tre veckor sen eller något sånt , började jag sälja kvp, i början var det jobbigt , för hade för stora förväntingar och hittade desutom inte i områdena. Så först hade jag bara två som köpte. Men denna helgen gick det faktiskt väldigt bra, jag började hitta mer och nu har jag totalt sex kunder på lördagen och på söndagen sju stycken. Det blir typ 100 kr på lör och 120 på söndagen och det är ju najjssss

Det finns ett område jag ska försöka börja ringa på , för jag har en lista med 20 kunder som den personen före mig sålde till. Ehm yee, så jag tänkte hålla på med detta till sommarlovet. Jag hämtar mina tidningar vid ica, från mitt hus tar det ungefär 8 minuter att gå dit, om jag inte powerwalkar för då går det ju mycket snabbare. Men orkar inte det på morgonen. Tidningarna blir levererade dit mellan 9:30 - 10:00. Ibland får jag stå och vänta i typ 10 min eller någon liknande men har bra tålamod så vad gör det.

Så nu undrar ni kanske vad jag ska ha pengarna till, eller ja om ni inte gör det ska ni få veta ändå.

Meningen med att jag började sälja nu till sommaren är för att vår ekonomi här hemma inte är så bra, och det gör att jag inte har fått månadspengar på länge (500) och vet heller inte när jag kan få det igen. Dock så har mamma tagit ett till lån på 50 k som hon gjort en gång innan. Och hon visste att jag vill ha ett gymkort, så ska få det när pengarna ar kommit. Detta gymkort kostar 1300 för sex månader, men jag snackade med henne och sa att man kan köpa ett för 1800 som är för ett år, och jag tycker det är mycket bättre , skillnaden är ju liksom bara 500. Men hon sa att hon skulle tänka på det. Iallafall just nu har jag 484 kr från att jag har sålt, och det första jag ska handla är en biljett till Dreamhack summer , som kostar 600, det är det bandet som innebär att man får vara där alla dagar men inte har något bord. Och om ni undrar, nej jag spelar inte , inte min kompis som jag ska dit med heller, jag hade nog dock gjort det om jag hade en bra dator. Men vi två ska mest dit för att träffa kompisar från hela sverige typ, vår kompis från finland skulle vi också träffa men det är faktiskt så att han får inte lämna sitt land förens han är 18 :(

Efter jag har sparat till detta ska jag lägga undan pengarna och börja spara till jojosommarkort som börjar säljas 15 juni tror jag, det kostar runt 600 och det behöver jag sen när jag och min kompis ska åka runt i skåne, kommer kanske behöva det sen när jag ska sommarjobba , beror på var jag får sommarjobb. O juste! jag har anmält mig till kommunen om sommarjobb, jag får veta någonstans runt mars om jag har fått något och var. Jag kommer antagligen sommarjobba någonstans efter Dreamhack. Efter jag har gjort det eller samtidigt , ska jag och Emma åka runt i skåne :) Pengarna jag kommer tjäna från sommarjobbet vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Men de kommer säkert gå åt , det är ju ändå sommarlov då.

ahh längtar!

Efter det så har jag inte riktigt bestämmt något jag ska spara till, ehm kan väl köpa lite kläder för pengarna för det är alltid najs, dock behöver jag nya hörlurar snart för de krånglar , får se hur länge jag står ut med dom. plus behöver laddare. Just nu lever jag på min syras ipad laddare och min mammas.

Yeaazz de va väl allt för detta inlägget haj (lägger in lite olika bilder)

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Gym

Av Sara - 25 februari 2015 16:50

heej, e nu på bussen påväg till gymmet, tredje dagen på rad nu, ska gymma imon med sen på fredag är det vila, tog precis två bilder på solen eftersom tycker den låg i fint läge :) [Bild] [Bild] ...

Av Sara - 21 februari 2015 12:10

svejshejs Som ni ser tänkte jag skriva lite om vad jag gjort på sportlovet , inte så mycket faktiskt men skit samma, vad jag kommer ihåg så var jag i stan förra helgen , i måndags tog jag det lugnt , justeee i söndags så var jag på gymmet och köpte ...

Av Sara - 8 februari 2015 19:05

hey Så i fredags skuggade jag och Emma på Lbs , linjen musikproduktion, det var najs och båda trivdes , det var en kille i klassen , som var ganska ful haha , nej men inte min sort. Iallafall så märkte att han tittade på mig hela tiden typ, men asså...

Av Sara - 24 januari 2015 23:00

Hej, det har snöat. Gilla jag inte alls. Jag vill ha sommar. Typ nu. Tack hej. Nä men Hejhej, när jag ändå kom in på ämnet sommar, så kan jag passa på att säga att jag och min bästis har bestämmt att vi ska köpa varsit jojo sommarkort , ett såd...

Av Sara - 19 januari 2015 18:17

Hejsan svenjsan fuckers (elr ngt) Asså jag har allvarliga problem med att komma på en rubrik. Så jag har nu valt att jag ska gå Musikprodiktion på LBS, det verkar kul och min bästis vill också gå där (hoppas jag) Man får också en macbook pro nä...

Presentation


Ja, vad ska man säga? gillar väl de flesta som ungdomar gör iguess , träffa nytt folk, festa osv. Tränar styrka med,till sommaren ska jag ha nått mitt mål! Musik är min vardag. Denna blogg är om vad jag gör , ni får följa mina åsikter och vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

jepp


Ovido - Quiz & Flashcards